Nápověda (ke staré verzi aplikace)

  • Pravidla
    • Záhlaví
    • Filtr produktů
    • Seznam produktů
  • Cenová pravidla
    • Typy cenových pravidel
    • Pravidlo "Pozice"
    • Pravidlo "Cena dle pozice"
    • Pravidlo "Cena dle konkurence"
    • Pravidlo "Cenová pozice v biddingu"
    • Upřesňující pravidla
    • Minimální cena
    • Hromadná změna pravidel
  • Detail produktu
  • Dashboard
  • Konfigurace
    • Pravidla
    • Zobrazení
    • Export / Import
    • Zpracování feedů
    • Účty
    • Licence

Upřesňující pravidla

Sada doplňkových pravidel k pravidlu "Pozice" a "Cena dle pozice", která zásadně zvyšují inteligenci chování Cenového automatu při výpočtu ceny a pozice v Heureka. Cílem těchto upřesňujících pravidel je nesnižovat cenu v situacích, kdy to není třeba a tím maximalizovat vaši prodejní cenu a zisk.

 <  5 +

Dostupnost

Při aktivaci tohoto pravidla Cenový automat při výpočtu pozice v Heureka ignoruje e-shopy, které nemají produkt skladem. Zákazníci obyčejně ignorují e-shopy, které nemají produkt skladem a klikají až na nabídku e-shopů dalších v pořadí. Tohoto chování zákazníků lze využít zejména, pokud cílíte na některou z prvních pozic v Heureka.

Příklad

Příklad změny výpočtu pozice a ceny v situaci, kdy cílíte na 1. pozici a e-shopy na 2. a 3. pozici nemají produkt skladem. S aktivovaným pravidlem Dostupnost bude Cenový automat ignorovat e-shopy na 2. a 3. pozici a váš e-shop umístí až za ně na 3. pozici, čímž dosáhne zvýšení ceny a zisku o 10 Kč.

Bez pravidla Dostupnost
1. Váš e-shop 974 Kč skladem
2. E-shop A 975 Kč do týdne
3. E-shop B 980 Kč info v obchodu
4. E-shop C 985 Kč skladem
5. E-shop D 990 Kč skladem
S aktivovaným pravidlem Dostupnost
1. E-shop A 975 Kč do týdne
2. E-shop B 980 Kč info v obchodu
3. Váš e-shop 984 Kč skladem
4. E-shop C 985 Kč skladem
5. E-shop D 990 Kč skladem

Ignorovat vybrané e-shopy

Při aktivaci tohoto pravidla Cenový automat při výpočtu pozice v Heureka ignoruje vámi definované e-shopy. Můžete tak například ignorovat e-shopy, které nepovažujete za konkurenci (bez certifikátu Ověřeno zákazníky, s negativním hodnocením) nebo které pravidelně nabízí produkty za nesmyslně nízké ceny (Aukro). Vyhnete se tak nežádoucímu boji o přední pozice v Heureka s těmito e-shopy.

Seznam ignorovaných e-shopů lze zadat na stránce Detail produktu.
Další parametry pro ignorování e-shopů lze také zadat pro celý e-shop v Konfigurace-Pravidla.

Příklad

Příklad změny výpočtu pozice a ceny v situaci, kdy cílíte na 1. pozici a e-shopy na 2. a 3. pozici jsou na seznamu ignorovaných. S aktivovaným pravidlem Dostupnost bude Cenový automat ignorovat e-shopy na 2. a 3. pozici a váš e-shop umístí až za ně na 3. pozici, čímž dosáhne zvýšení ceny a zisku o 10 Kč.

Bez pravidla Ignorovat e-shopy
1. Váš e-shop 974 Kč skladem
2. E-shop A 975 Kč skladem
3. E-shop B 980 Kč skladem
4. E-shop C 985 Kč skladem
5. E-shop D 990 Kč skladem
S aktivovaným pravidlem Ignorovat e-shopy
1. E-shop A 975 Kč skladem
2. E-shop B 980 Kč skladem
3. Váš e-shop 984 Kč skladem
4. E-shop C 985 Kč skladem
5. E-shop D 990 Kč skladem

Ignorovat e-shopy s cenou nižší, než je minimální

Při aktivaci tohoto pravidla Cenový automat při výpočtu pozice v Heureka ignoruje e-shopy, které mají prodejní cenu nižší, než je nastavená/vypočtená minimální cena vašeho produktu. Můžete tak ignorovat e-shopy, které nabízí produkty za velmi nízkou cenu, která je pod nastavenou vaší minimální cenou.

Efektivně lze takto ignorovat i chybně napárované produkty na Heureka produktové kartě, nebo nabídky dalších e-shopů, které mají mnohem nižší cenu, aniž by se tak vaše prodejní cena snížila na úroveň minimální ceny.

Příklad

Příklad změny výpočtu pozice a ceny v situaci, kdy cílíte na 1. pozici, ale aktuálně je na 1. pozici nabídka s podezřele nízkou cenou (E-shop A), Cenový automat nastaví vaši cenu na 700 Kč, na vaši nadefinovanou minimální cenu. S aktivovaným pravidlem bude Cenový automat ignorovat podezřelou nabídku na 1. pozici a bude se porovnávat s další nabídkou v pořadí (E-shop B) a váš e-shop umístí na 2. pozici s cenou 979 Kč.


  700 Kč
Bez pravidla Ignorovat e-shopy s nižší než minimální cenou
1. E-shop A
příliš nízká cena
nebo špatně zařazená nabídka
590 Kč
2. Váš e-shop
aplikována minimální cena
700 Kč
3. E-shop B 980 Kč
4. E-shop C 985 Kč
5. E-shop D 990 Kč
S aktivovaným pravidlem Ignorovat e-shopy s nižší než minimální cenou
1. E-shop A
příliš nízká cena
nebo špatně zařazená nabídka
590 Kč
2. Váš e-shop
problematická nabídka na 1. místě je ignorována
979 Kč
3. E-shop B 980 Kč
4. E-shop C 985 Kč
5. E-shop D 990 Kč

Max 5

Používá se v kombinaci s upřesňujícími pravidly Dostupnost, Ignorovat vybrané e-shopy a Ignorovat e-shopy s cenou nižší, než je minimální. Jde o jakousi "brzdu", která zaručí, že se váš e-shop nepropadne za 5. pozici v Heureka a tedy mimo standardně zobrazovaných 5 e-shopů. K této situaci může dojít, pokud e-shopy na prvních 5 pozicích nemají produkt skladem nebo jsou na vašem seznamu ignorovaných e-shopů.

Příklad

Příklad změny výpočtu pozice a ceny v situaci, kdy cílíte na 1. pozici a e-shopy na prvních pozicích nemají produkt skladem. S aktivovaným pravidlem Max 5 Cenový automat zastaví propad vašeho e-shopu a umístí ho na 5. pozici.

Bez pravidla Max 5
1. E-shop A 970 Kč do 3 dnů
2. E-shop B 975 Kč do 3 dnů
3. E-shop C 980 Kč do týdne
4. E-shop D 985 Kč do týdne
5. E-shop E 990 Kč info v obchodu
- - - -
6. Váš e-shop 994 Kč skladem
7. E-shop F 995 Kč skladem

Váš e-shop je mimo prvních 5 zobrazovaných pozic a nebude standardně zobrazen.

S aktivovaným pravidlem Max 5
1. E-shop A 970 Kč do 3 dnů
2. E-shop B 975 Kč do 3 dnů
3. E-shop C 980 Kč do týdne
4. E-shop D 985 Kč do týdne
5. Váš e-shop 989 Kč skladem
- - - -
6. E-shop E 990 Kč info v obchodu
7. E-shop F 995 Kč skladem

Váš e-shop je maximálně na 5. pozici a tedy stále viditelný.

Porovnávání cen včetně dopravy

Pokud se aktivuje, Cenový automat při výpočtu požadované ceny porovnává součty cen produktů včetně dopravy jednotlivých e-shopů.

Tato volba je zejména užitečná u produktů, kde nabízíte dopravu zdarma nebo je velký rozdíl v cenách dopravy mezi vámi a ostatními e-shopy. Zamezí tak nastavení zbytečně nízkých cen v situacích, kdy to není třeba a ochrání tím vaši marži a zisk.

Minimální cena