Nápověda (ke staré verzi aplikace)

  • Pravidla
    • Záhlaví
    • Filtr produktů
    • Seznam produktů
  • Cenová pravidla
    • Typy cenových pravidel
    • Pravidlo "Pozice"
    • Pravidlo "Cena dle pozice"
    • Pravidlo "Cena dle konkurence"
    • Pravidlo "Cenová pozice v biddingu"
    • Upřesňující pravidla
    • Minimální cena
    • Hromadná změna pravidel
  • Detail produktu
  • Dashboard
  • Konfigurace
    • Pravidla
    • Zobrazení
    • Export / Import
    • Zpracování feedů
    • Účty
    • Licence

Pravidlo "Cena dle konkurence"

Cíl:
Nastavit cenu produktu na základě ceny vybraných konkurenčních e-shopů
Příklad použití:
Nastavit cenu jako průměrná cena konkurenčních e-shopů
Vstupní parametry:
Jména konkurenčních e-shopů, podle kterých se bude cena počítat
Způsob stanovení referenční ceny
Cenový rozdíl v Kč nebo % oproti referenční ceně

 

Příklad použití pravidla

Chcete nastavit cenu produktu o 1% nižší, než je průměrná cena e-shopů A, B a C.

  • Vyberte typ pravidla Cena dle konkurence
  • Do pole "Dle konkurenčních e-shopů" zadejte jména konkurečních e-shopů (E-shop A, E-shop B, E-shop C)
  • Pro "Referenční cena dle" vybrete volbu Průměrná cena
  • Do pole "Cenový rozdíl" zadejte hodnotu -1 a vyberte %
Pravidlo - Cena dle konkurence

 

Průměrná cena e-shopů A, B a C je 975 Kč. -1% rozdíl od ceny 975 Kč dá výslednou cenu 965 Kč.

Situace před
1. E-shop A 970 Kč
2. E-shop B 975 Kč
3. E-shop C 980 Kč
4. E-shop D 985 Kč
5. E-shop E 990 Kč
Situace po
1. Váš e-shop 965 Kč
2. E-shop A 970 Kč
3. E-shop B 975 Kč
4. E-shop C 980 Kč
5. E-shop D 985 Kč

Zadávání konkurenčních e-shopů

V zadávání správných jmen e-shopů pomáhá chytrý našeptávač, zadávání je tak velmi zjednoduché a rychlé. Pokud vám našeptávač nenabídne jméno požadovaného e-shopu, zadejte jej přesně ve tvaru, v jakém je uvedeno na produktové stránce Heureka v posledním sloupci pod modrým tlačítkem Do obchodu.

Detail produktu - Konkureční e-shop

 

Možnosti výpočtu referenční ceny

Stanovení referenční ceny (od které se bude dále bude vypočítávat vaše prodejní cena) je velmi flexibilní a nabízí celou řadu možností.

Detail produktu - Konkureční e-shop

 

a) První nalezený v pořadí
Referenční cena se stanoví od prvního nalezeného e-shopu (z vašeho seznamu) v produktové kartě Heureka. Pokud tedy první e-shop v seznamu aktuálně produkt nenabízí, druhý e-shop ho nabízí (je na produktové kartě), nastaví se referenční cena dle druhého e-shopu.

Pořadí e-shopů ve vašem seznamu můžete jednoduše měnit přetažením názvu e-shopu na požadovanou pozici.

Vylepšené pravidlo Cena dle konkurence - Změna pořadí e-shopu

b) Nejnižší nebo nejvyšší cena
Ze všech e-shopů nalezených v produktové kartě se použije nejnižší nebo nejvyšší cena.

c) Průměrná cena
Ze všech e-shopů nalezených v produktové kartě se vypočte průměrná cena.

d) Medián cen
Ze všech e-shopů nalezených v produktové kartě se vypočte medián cen.

Referenční cena a výpočet prodejní ceny

Výše uvedenými způsoby se vypočítá referenční cena. Vaši prodejní cenu pak stanovíte jako odstup od této referenční ceny. Odstup můžete jako obvykle zadat v absolutní částce (Kč/€) nebo v %.

V detailu produktu se zobrazuje aktuálně vypočtená referenční cena.

Vylepšené pravidlo Cena dle konkurence - Referenční cena
Pravidlo "Cenová pozice v biddingu"